Nieuwste reviews | meJane.com | 1. Meld je GRATIS aan 2. Kies een film uit en reken hem af 3. Bekijk hem direct op je pc of tv!

7 Days in Entebbe

7 Days in Entebbe

16-10-2018

Wanneer een vliegtuig van Parijs naar Israel wordt gekaapt door een groepering die de palestijnen wil helpen, gaat er een hele molen van diplomatie ad gang. Het vliegtuig landt in Oeganda, dat samenwerkt met de kapers. IsraŽl wilt onderhandelen maar doet ook een geheime bevrijdingsoperatie. Zeker geen slechte film en het feit dat je nr een echte gebeurtenis kijkt help, mr op zich zit er weinig diepgang in de characters, je voelt ook niet echt de sfeer van bang zijn. Weinig actie dus eerder rustige film ondanks het thema. Weet niet voor wie het een promo film is, Palestijnen of IsraŽl?

(0)
(0)
Der Hauptmann

Der Hauptmann

14-10-2018

Louis

Intrigerende film waarin de vraag wordt gesteld wat je doet om te overleven en hoeveel je van jezlef daarvoor inlevert. In dit geval een Duitse deserteur op het einde van de WW2 die langzaam maar zeker transformeert naar het uniform wat hij draagt en de macht die het geeft. Een weergave van afglijden van moraliteit in een tijd waarin rangen het laatste woord hadden en mensen niet meer telde. Door de zwart wit filming wint het aan kracht en typisch een film die je niet als tussendoortje moet zien en je aan het denken zet.

(0)
(0)
Trafficked

Trafficked

14-10-2018

Barbara

Deze film gaat over drie van dergelijke meisjes uit Amerika, Nigeria en India, die in de handen van illegale mensen-, orgaan- en drugshandelaren terecht komen. Het is een realistisch en zeer onroerende film. Ergens walgelijk om te zien en naar te kijken hoe al die jonge meisje zo bruut worden behandeld. Ze zijn voor de rest van hun leven beschadigd. Het doet je echt beseffen dat het met je eigen dochter ook zomer zou kunnen gebeuren. Het is zeker de moeite waard om deze film echt een keer te zien. Alleen heel tragisch dat het heden ten dage nog steeds gebeurt.

(0)
(0)
Death Wish

Death Wish

11-10-2018

Filip

Waardige remake. Bruce Willis is in zijn element, Die Hard stijl.

(0)
(0)
The Keeping Hours

The Keeping Hours

10-10-2018

Barbara

Degelijke film met op zich een bijzonder verhaal. Het genre van de film is echter veel meer een drama dan een thriller. Er zit weinig spanning in deze film, maar het is wel een mooi paranormaal verhaal. Het acteerwerk is prima voor elkaar in deze ingetogen film. Naast de rode draad van het verhaal is er weinig verrassends. Wij hebben hem gezien en met plezier uitgekeken maar we hoeven hem geen tweede keer te zien.

(0)
(0)
Den of Thieves