Nieuwste reviews | meJane.com | 1. Meld je GRATIS aan 2. Kies een film uit en reken hem af 3. Bekijk hem direct op je pc of tv!

The Danish Girl

The Danish Girl

19-09-2016

Gerard

Prachtige indrukwekkende film. Een verhaal van alle tijden wat in de tijd dat het zich afspeelt nog voor veel mensen ondenkbaar was. Het verhaal is ontroerend en het idee dat het gebaseerd is op een echt liefdesverhaal maakt het nog vele malen boeiender om naar te kijken. Een verhaal over liefde, verdriet, angst, acceptatie en een eerste stap in een andere richting voor mensen die in het verkeerde lichaam geboren zijn.

(0)
(0)
A.I. Artificial Intelligence

A.I. Artificial Intelligence

19-09-2016

Gerard

Een lange film die toch wel redelijk gedateerd is. Het verhaal is op zich wel leuk verzonnen zeker nu je weet welke ontwikkelingen er sindsdien al zijn. In het begin was ik erg benieuwd hoe het af zou lopen maar naarmate het steeds gekker en onwerkelijker en langer werd haakte mijn interesse af. Ondanks een 6 toch leuk om een oude film van Spielberg te zien maar niet echt een aanrader.

(0)
(0)
Spotlight

Spotlight

17-09-2016

Martijn

Met een cast met Michael Keaton, Stanley Tucci en Mark Ruffalo zit je wat betreft het acteerwerk wel goed met deze film. Het script is ook scherp geschreven en geeft een geloofwaardig beeld van het onderzoek naar het bedekken van misbruik door priesters in de katholieke kerk in Boston. De onthulling daarvan bracht het balletje aan het rollen voor de hele wereld. Spotlight blijft echter een beetje steken op het niveau van zeer goed ambachtelijk vakwerk. De film mist filmische flair en focust wat te veel op de praktijk en te weinig op de filosofische vragen achter het schandaal.

(0)
(0)
The Jungle Book (2016)

The Jungle Book (2016)

13-09-2016

Gerard

Leuk, een recensie waarin wordt verteld hoe de film afloopt, maar niet heus. Onvoorstelbaar knap en natuurgetrouw weergegeven. Mowgli is de enige acteur van vlees en bloed maar het valt totaal niet op dat de hele wereld met alles er op en er aan uit de computer komt. Geweldig! Wel behoorlijk spannend dus geen tekenfilm voor een vierjarig zou ik zeggen. Ook bijzonder knap geacteerd door dat jochie, gezien het feit dat alles in de studio opgenomen is met een blauw doek als achtergrond.Jammer is de zangscene met de koning van de apen. Deze is erg onnatuurlijk. Making of staat op YouTube.

(0)
(0)
Un Homme a la Hauteur

Un Homme a la Hauteur

12-09-2016

Renée

De film gaat over een vrouw die kennis maakt met een man met dwerggroei. Beiden hebben positieve gevoelens voor elkaar. De worsteling van het koppel met de reacties en vooroordelen uit hun directe (sociale) omgeving is mooi in beeld gebracht. Kiezen ze uiteindelijk voor elkaar (hun hart) of wint de ratio?

(0)
(0)
Gods of Egypt

Gods of Egypt

10-09-2016

De trailer deed meer vermoeden maar de verwachtingen worden niet ingelost. De goden Horus en Seth vechten voor het koningschap over Egypte en Horus dient de wereld te redden van de ondergang wil hij ook Seth verslaan en andersom. Zwakke verhaallijn, de acteurs kunnen het verhaal ook niet redden vind ik. Enige knappe zijn de effecten en de kostums. De goden blijken te kunnen sterven en gaan naar het hiernamaals vond ik een rare kronkel, zelfs oppergod Ra sterft en dan toch weer niet....hiaten in het verhaal welke groter worden naarmate de film vordert. Teleurstellend.

(0)
(0)